INTERVJU Jovan Arsenijević: "Naši smo. U Švicarskoj se najviše družim sa zemljacima Hrvatima, Bosancima, Albancima itd..."

ORGANIZATOR INTERVJUA FB STRANICA: 


STRANICA LJUBAVI IZMEDJU SRBA, HRVATA I BOSNJAKA. SIRIMO LJUBAV A NE MRZNJU (www.facebook.com/stranicaljubavi)




Pre svega hvala Vam sto ste pristali da date ovaj vrlo vredan intervju. 

Želimo da dobijemo Vaše iskrene odgovore vezano za naciošovinizam koji nam svakodnevno nameće probleme.
Pitanja su uglavnom opšte prirode i dajete isključivo svoje mišljenje na sve to bez ikakve prisile,  nagovaranja i slično.

Sa nama je ovaj put gospodin Jovan Arsenijević , bivši stjuart kompanije SWISS iz Švajcarske koji želi da podeli svoje mišljenje o naciošovinizmu sa drugima.

Da počnemo...



Sa nasim danasnjim sagovornikom pricacemo o raznolikosti kultura, razlicitim verama i nacijama, pitanjima koja su aktuelna na nasoj politickoj sceni, carima letenja i prednostima koje ovakva profesija pruza, kako u licnom napretku tako i u medjuljudskim odnosima.

Jovane, pre svega zelim da ti se zahvalim na volji i ucescu u ovakvoj jednoj zamisli i zadovoljstvo mi je raditi ovaj intervju sa tobom.

Prvo sto bi te pitala, a sto ce nase pratioce sigurno interesovati je: odakle si rodom i gde trenutno zivis?
Ja sam rodjen u Svajcarskoj, moj otac je iz Srbije tacnije iz Kraljeva a moja mama poreklom iz Gorazda ,Bosna i Hercegovina.

Kada si se bavio poslom stjuarta?
Pre 13 godina sam zapoceo taj zanimljiv posao, prvih godinu i po dana sam radio 100% pa sam umanjio na 50% pa na sezonsko letenje. Inace sam zavrsio visu zubnutehnicku, sto zapravo i danas dan radim uz usavrsavnja u stomatologiji,i bavim se iskljucivo Orthodoncijom, uz sve to i novinarsku doskolovavanje sam zavrsio i bavio se novinarskim radom, gde sam pauzirao i od februara ove godine ponovo zapoceo i taj zanimljiv posao :-) ali letenje ne zaostaje ;-))) sve se stize kad se voli to sto radis

Da li si kroz taj posao upoznao nove kulture i sta je ono sto te se najvise dojmilo?
Kroz posao stjuarta sam mnogo toga video,doziveo i upoznao… predivne ljude i njihove kulture… dojmilo mi mnogo toga od kultura, svaka kultura ima svoju lepotu.

U Svajcarskoj zive ljudi sa svih prostora bivse Jugoslavije. Da li si nekada licno doziveo neprijatnosti na konto svoje nacionalnosti, bilo od strane nasih bivsih sugradjana ili od strane Svajcaraca ?
Mogu se pohvaliti nikad licno ni jednu ruznu rec nisam cuo.




Kako si odrastao, u kom duhu si odgajan i cemu su te tvoji roditelji ucili?
        Naucen sam da postujem svaciju slobodu,kulturu, razlicitost u svim segmentima.

Da li se druzis sa ljudima sa nasih prostora i da li medju njima ima recimo Hrvata, Bosanaca?
Naravno volim da se druzim mojim „zemljacima“ Hrvatima,Bosancima,Albancima,Srbima itd, itd, itd.
Da li si naucio nesto od drugih vera i nacija i sta?
Svaka vera ima svoju ljudskost i veru u zivot…

Kako gledas na naciosovinizam na nasim prostorima?
        Zalosno kojom merom se radikalizuju i zloupotrebljujci svoje drzave,vere tim naciosovinizmom. To je po meni nedostatak spoznavanja sopstevene kulture i postovanje drugih razlicitosti sto je po misljnju osnova ljudskog uma.

Sta mislis o medijskoj propagandi?
            Posto sam u tom segmentu jako dobro upoznat,mogu slobodno naglasiti da na Balkanu                         nazalost ne postoji jedna vrsta kodeks opsteg ponasanja pa se odrazi i na novinarstvo…

Imas li medju prijateljima naciosoviniste?
        Nemam.

Jesi li licno ikada imao predrasude?
        Nikad.

Verujes li da se ljudi naciosovinistickog opredeljenja mogu preobratiti?
Mislim da mogu ali trebaju se sami posvetiti time,upoznavanjem neceg drugog.

Verujes li da je pomirenje na nasim prostorima moguce i sta je po tvom misljenju vazna stavka koja se treba pratiti da toga dodje?
Mediji su ti koji trebaju da se odricu negativnih senzacija medjunacionalnim sukoba… hvala Bogu medju mladima nema skoro vise tih granica…
Ali trebace jos vremena.

Ti imas svajcarsko drzavljanstvo? Reci mi sta je po tebi kljucna stavka ovako jakog i stabilnog sistema u Svajcarskoj, i pored toga sto su u ovako maloj zemlji recimo 4 jezika oficijalna, izmesana i prosara je raznim rasama, verama i nacijama i tako dalje, a funkcionise gotovo perfektno i evo, vec 800 godina nije ratovala!?
Demokratija sloboda, postovanje

Koja je tvoja poruka za nase pratioce koji ce gledati tvoj intervju?
Moja poruka je zivimo jednom, zivimo taj zivot u miru, u slozi i lepoti koji pruza ustvari ovaj
        svet i pomognemo drugima kojima je pomoc potrebna!



Hvala ti na spremnosti da zajedno sa nama pokazes ljudima da mi – obicni mali ljudi – ne mrzimo, imamo svoje glave i srca puna ljubavi za sve ljude, bezobzira na veru i naciju, boju koze, izgled, profesiju i tako dalje.

Vama, postovani pratioci hvala na pozornosti i ukoliko imate bilo kakva pitanja uvezi naseg danasnjeg gosta ili samog intervjua mozete nam se obratiti putem privatne poruke na nasoj stranici. Zelim Vam prijatno vreme - do sledeceg intervjua.

Objavi komentar

0 Primjedbe