Znate li ko je Živojin Jašić? Srbin koji je spasio 600 Bošnjaka. Ovo je priča o njemu...

Skromno, ali s ponosom, Živojin Jašić, rodom iz srebreničke Crvice, koji sada živi preko Drine, u opštini Bajina Bašta, ispričao je kako je 16. maja 1992. godine pomogao da 600 Bošnjaka iz srebreničkog sela Daljegošte izbjegne stradanje i domogne se slobode u Srbiji, a zatim i u prekookeanskim zemljama.




- Ne želim da govorim o tome da sam se ponio hrabro ili kao kukavica, ali je istina u tome što su početkom rata svi Srbi u Srebrenici u dijelu teritorije koju su zauzeli Bošnjaci odmah pobijeni, dok su oni koji su pristali da im pomogne Srbin ostali živi i sada dobro žive u inostranstvu - rekao je Jašić. Prema njegovim riječima, među 600 Bošnjaka najviše je bilo djece, žena i staraca, koje je spasao od ratnog vihora.

- Moj cilj bio je da spasim ljude od rata i stradanja. Vojnici treba da ratuju, a žene i djeca treba da budu na sigurnom - objašnjava Živojin.

Da se njega pitalo, kaže on, spasio bi i više Bošnjaka, ali mnogi su više slušali svoje vođe, tako da su krenuli prema Srebrenici i Tuzli, a nisu željeli da idu put Srbije.

- Mnogi nisu vjerovali u moje iskrene namjere, pa je samo oko 600 Bošnjaka iz sela Mala i Velika Daljegošta krenulo put Drine. Nakon što su prešli granicu i ušli u Srbiju, sjeli su u autobuse i krenuli dalje u svijet - kazao je Jašić. U spasavanju bošnjačkog naroda iz sela Daljegošta Jašiću je pomogao i tadašnji komandant Teritorijalne odbrane Skelani, pokojni Marko Milanović.

- Nakon što smo otišli u selo i pronašli Edhema Omerovića, za koga smo znali da je glavni u selu i da se njegova riječ sluša, izložio sam mu plan da spasimo ljude mogućih barikada i svega drugog na putu do Srebrenice. Jednostavno sam im objasnio da Muslimani drže Srebrenicu, a Srbi Podrinje i Skelane, pa ako hoće, ja ću im obezbijediti slobodu - kazao je Jašić.

- Stao sam na vrh te muslimanske kolone. Svojim sam im životom garantovao da će bezbjedno preći skelanski most. Znam, bilo je opasno, bio sam izložen raznim pogledima mojih Srba, ali nisam htio da odustanem - priča Jašić. On kaže da je oko 40 Bošnjaka odustalo od pomoći Srbina, zbog čega su završili na ratištima, ali i izgubili život.

- Znam da mnogi Bošnjaci kojima sam pomogao, ali i njihovi potomci, sada dobro žive u Danskoj, Švedskoj, prekookeanskim zemljama. Niko mi se od tih ljudi danas ne javlja, a jedino sam u kontaktu s Edhemom Omerovićem, koji danas živi na relaciji Skelani - Sarajevo - rekao je Jašić.

On poručuje da su ga zbog posredovanja u prebacivanju Bošnjaka u Srbiju osuđivali i Srbi i mnogi Bošnjaci, ali da bi danas isto učinio.

- Nakon što su srpske glave pale u srebreničkom kraju, mnogi su me osuđivali, jer sam pomogao bošnjačkom narodu - rekao je Jašić.

Edhem Omerović potvrdio je da je prihvatio Jašićev plan za spasavanje Bošnjaka i da su mnogi sačuvali život zahvaljujući Živojinu i prelasku u Srbiju.

Objavi komentar

1 Primjedbe