NIKOLA JE LUKI DAO JETRU I BUBREG I PODARIO MU NOVI ŽIVOT: Neverovatna priča o prijateljstvu dvojice mladića

NIKOLA JE LUKI DAO JETRU I BUBREG I PODARIO MU NOVI ŽIVOT: Neverovatna priča o prijateljstvu dvojice mladića




"Zar ne vidiš, tetka, koliko se Luka muči? Ja ću to da uradim, biću donor!", saopštio je mladi heroj Nikola Subašić Lukinoj majci Jeleni Vasiljević









BONUS

Pogledajte: HRVATSKI ISTORIČAR IMA PORUKU ZA SRBE, ALI I HRVATE: Zovem se Hrvoje, ne trudim se da govorim ekavicu i za 15 godina dolazaka u Beograd nisam doživeo neprijatnost!

https://raznovrsne-vijesti.blogspot.com/2019/02/hrvatski-istoricar-ima-poruku-za-srbe.html







Koliko puta ste čuli od roditelja, prijatelja i bliskih ljudi onu čuvenu: "Dao bih sve, pa i život za tebe". Međutim, malo je onih koji su spremni da to zaista i učine... Jedan od tih retkih iskrenih heroja je Nikola Subašić (25), koji je bez razmišljanja svom prijatelju Luki Vasiljeviću (24) dao bubreg i pola jetre i tako ga spasao i podario mu ono najdragocenije - novi život!

Nikola Subašić živi kao podstanar u domu Vasiljevića, Luka i on su se odmah sprijateljili, a u vreme kada se Luka razboleo, Nikola je radio u zemunskoj bolnici, gde je Luka išao na dijalizu.



FOTO: PRIVATNA ARHIVA

Luka ima urođeni nedostatak enzima alfa-1antitripsina, sa 23 godine dijagnostikovana mu je ciroza jetre, a otkazali su mu i bubrezi - od tada se njegov život sveo na dijalizu. Jedina nada za oporavak bila je transplantacija i bubrega i jetre, ali, nažalost, roditelji, članovi porodice i najbliži prijatelji nisu mogli da budu donori.

- Luka nije odustajao, istraživao je i našao bolnicu "Arčibadem" u Turskoj, u kojoj mogu odmah da urade duplu transplantaciju, jer se takve operacije u Srbiji ne rade. Jedno veče mi je Luka rekao: "Mama, Nikola je rešio da mi bude donor". Pitala sam Nikolu da li je siguran, a pošto me zove tetka, odgovorio mi je: "Tetka, daću mu! Što da mu ne dam? Zar ne vidiš, tetka, koliko se on muči? Ja ću to da uradim!" - priča za Kurir Lukina majka Jelena Vasiljević.



FOTO: PRIVATNA ARHIVA

Nakon završene procedure, i nakon što je Ministarstvo zdravlja obezbedilo novac za taj poduhvat, krenuli su na put 1. jula prošle godine.

- Doktor je Luki rekao: "Jedan od 10 umre, da li ste spremni?" On je odgovorio: "Ja nemam izbora." Ni Luka ni Nikola nisu razmišljali o odustajanju.

Transplantacija je obavljena 20. jula. Ispostavilo se da je Nikoli jetra manja nego na snimcima i morali su da odseku čak 70 odsto. Odustali su od bubrega, jer bi mu to ugrozilo život - priseća se Jelena:

- Nakon toga usledile su i brojne komplikacije za Luku, bio je jako loše i trpeo je prevelike bolove, nije smeo da jede ništa. Nekako smo i to izgurali...

U novembru je usledio poziv iz bolnice, znali su da sledi i transplantacija bubrega, na svu sreću, bubreg je proradio na operacionom stolu. Kako kaže Jelena, oporavak je išao brzo, a Luka je bio preporođen.



FOTO: PRIVATNA ARHIVA


Luka nam kaže da s Nikolom ima odnos kao s rođenim bratom i da nijednog trenutka nisu klonuli tokom zajedničke bitke.


- Sad sam okej. Kad mi je rekao da će mi biti donor, obradovao sam se i osećao se spaseno. Bio sam spreman i na ono najgore, ali sam sve to dobro podneo. Nisam se plašio - kratko nam je rekao Luka.




Hrabri Nikola
Za mene i mog druga nije bilo druge opcije


Ova dva prijatelja u Beograd su se vratila 24. decembra. Jelena Nikolu gleda kao svoje dete, a kako nam kaže kroz smeh, obojica su dobro, svađaju se kao rođena braća. Skromni, ali hrabri Nikola kaže da se nije dvoumio ni trena.
- Verujem da naš slučaj može da motiviše druge da urade isto. U pitanju je bio život mog druga i za mene nije bilo druge opcije, rešio sam da izaberem ovo rešenje koje nikome ne šteti, a Luki spasava život. Dugo je Nikola bio slomljen, a kad sam mu saopštio da ću mu dati bubreg i jetru, ozario se. Imali smo jaku veru i uspeli smo - rekao je Nikola.


Kurir.rs/ Mina Branković
Foto: Privatna arhiva
https://www.kurir.rs/

Objavi komentar

0 Primjedbe